9 Aralık 2013 Pazartesi

eTohum Oyun Gelistiricileri Zirvesi'ndeydim

Aslinda 2013'teki basarimdan(!) dolayi kendimi kutlamak istiyorum. Suana kadar sadece 3 tane yazi yazmisim koca yilda... Umarim bu basarim 2014'te devam etmez.

Her neyse asil konuma donecek olursam. Bildiginiz uzere (benim icin ciddi) bir kariyer degisikligi ile Peak Games'le birlikte oyun ve mobil dunyaya giris yapmistim. Kendi adima daha henuz emekleme asamasinda olmama ragmen Burak Buyukdemir tarafindan eTohum Oyun Gelistiricileri Zirvesinde oyunlari nasil yaptigimizla ilgili bir sunum yapma teklifi aldim.

Once heyecanla soyle 45 dakika - 1 saatlik bir sunum hazirliklarina basladim, cunku anlatacak cok sey vardi. Aralarindan daha heyecanli (yani biz developer dunyasi icin heyecanli) olanlarini sectim falan guzel bir sablon olusturdum. Hatta sunumun yarisini da hazirlamisken, zirvenin ajandasi aciklandi ve konusmaci coklugundan dolayi herkesin 20'ser dakika konusmasina yetecek kadar zaman oldugu ortaya cikti.  Neyse oyleydi boyleydi derken ben sunumu kirptim da kirptim :) Isterseniz soyle bir goz gezdirin.




Benim zirveden cikardigim sonuc, Turkiye'de oyun dunyasi (ayni benim gibi) daha yolun en basinda, ogrenmesi ve tecrube etmesi gereken yuzlerce konu var. Tabii bu ogrenmek ve tecrube dedigimiz seyler zaman, efor ve para gerektiriyor. 

Gordugum kadariyla zaman konusunda bir sikintimiz yok. Ama efor konusunda ciddi sorunlar var, herkes kolay yoldan biseyler yapmak pesinde, yargilamiyorum ama isin dogru yolu bu degil bence. Cikis noktamiz kesinlikle para olmamali, dunyayi sallayacak isler cikarmak istiyorsak cok calismak zorundayiz, kolay yoldan cok calismak diye bisey de ben bilmiyorum :)) Para konusunda ise daha ciddi sorunlar var, oyle veya boyle bir turlu kaynak bulunamiyor. O yuzden de bu ise girisenlerin ilk yaptigi oyunun basarili olmamasi ikinci oyun icin nefeslerinin yetmemesine neden oluyor. Ve az da olsa elde edilen tecrube ve bilgi boylelikle dagilmis, kaybolmus oluyor.

Bunlarin isiginda cok rahat diyebilirim ki, Turkiye'de oyun dunyasinda basarili olmak istiyorsaniz; fazla maceraya girmeden oncelikle kendinize amiral gemisi niteliginde oyunlar cikarmaniz lazim. Peak Games'in stratejisi bu noktada cok dogru, board oyunlari uzerinden kendisine finans, kullanici ve itibar saglayip daha baska maceralar icin imkan olusturmus oluyor. Sonucta anladigim kadariyla board oyunlari (Okey, Tavla...) Turkiye'de en cok oynanan oyunlar, bu konuda uzman sayilmam ama gorunen koy de klavuz istemez. 


Bu arada yeri gelmisken bir konudan bahsetmeden gecemeyecegim. Zirve'de Tart Games ve Startup Kitchen'dan Emrah Olgun da bir sunum yapti. Uzun zamandir calistiklari, ve basariya ulasan ama bir turlu para kazandiramayan Kixel isimli oyunlarindan ve yasadiklari guzel tecrubelerden bahsetti. Kendisine tesekkur etmek istiyorum. Bunun yaninda sunumunda bir kac kere ustune basarak soyledigi "nedense Tavla veya Okey yapmadik" cumlesiyle, zaten yolun daha basinda olan Turk Oyun Dunyasini anti-cesaretlendirici tavirlara girmemek gerektigini dusunuyorum...

Bunlar haricinde Zirve gercekten guzeldi. Organizasyon icin eTohum'a ve beni davet ettigi icin Burak'a cok tesekkur ediyorum. Benim nacizane bir onerim bu tur zirvelerde daha teknik konular konusulmali, sadece surecler, tecrubelerden ziyade hands-on sunumlar daha cok olmali diyerek bu yilki 4. yazimi da bitirmis oluyorum, ne mutlu bana...


Hiç yorum yok: